Jak zadbać o forme (część 2)

Włącz więcej ćwiczeń fizycznych do swojej codziennej rutyny. Poprzez regularne rzucanie sobie wyzwań, utrzymujesz swoje fizyczne „dostrojenie”. Jeśli sprawność fizyczna oznacza utratę wagi, pomoże to zrzucić kilogramy i trzymać się z daleka! Jeśli trenujesz wytrzymałościowo, jest to sposób na stałą poprawę. Konsekwentne codzienne ćwiczenia są bardzo ważnym czynnikiem. Nie wolno pomijać dni.

  • Jedź metrem lub rowerem do pracy lub szkoły zamiast jeździć samochodem. Jeśli nie jest to możliwe, zaparkuj kilka przecznic od swojego biurowca, aby zmusić się do dwóch 15-minutowych spacerów każdego dnia. Kiedy idziesz do sklepu spożywczego, sklepu z narzędziami, kina lub centrum handlowego, zaparkuj na końcu parkingu, zamiast walczyć o miejsce w pobliżu drzwi wejściowych.
  • Częściej wyprowadzaj psa na spacer — zarówno twoje ciało, jak i szczeniak będą ci wdzięczne.
  • Energicznie posprzątaj swój dom. Zdziwiłbyś się, jak fizycznie obciążająca jest praca domowa: odkurzanie półek, sprzątanie toalet, zmywanie naczyń, koszenie trawnika, wyrywanie chwastów, odkurzanie i zamiatanie, zbieranie domu i sprzątanie garażu z pewnością da ci trening. Regularne sprzątanie siebie i swojej rodziny części domu nie tylko stworzy lepsze środowisko do życia, ale także sprawi, że spalanie kalorii, zachowanie elastyczności i utrzymywanie formy stanie się znacznie prostszym procesem.
  • Ćwicz w biurze. Wierz lub nie, ale siedzenie przy komputerze jest całkowicie możliwe, aby zamienić się w czynność spalającą kalorie. Możesz rozciągać i ćwiczyć mięśnie, wykonując między innymi unoszenie nóg, skośne i dolne partie pleców. Rób przerwy i stój i posłuchaj muzyki lub spaceruj przez 5 minut i wróć do pracy.


Rozpocznij program ćwiczeń i trzymaj się go . 
Właściwy program fitness składa się z pięciu elementów: rozgrzewki, treningu aerobowego, ćwiczeń siłowych, rozciągania (giętkości) i wyciszenia.

  • Dobra rozgrzewka to równomierny spacer na zewnątrz lub na bieżni, powolny pedał na rowerze stacjonarnym lub kilka rund na schodach. Chcesz ćwiczyć tylko tyle, aby zapewnić krążenie krwi i wprowadzić stawy w pełny zakres ruchu, aby mięśnie się rozgrzały. Ćwiczenia bez rozgrzewki mogą prowadzić do naciągnięcia lub naciągnięcia mięśnia.
  • Treningi cardio poprawiają krążenie i wytrzymałość. Może to obejmować bieganie, jazdę na rowerze z dużym oporem lub zwiększanie prędkości na maszynie do kruszenia schodów. Chcesz się pocić i pompować krew. Dobre zdrowie układu sercowo-naczyniowego jest korzystne nie tylko dla zdrowia serca i ciśnienia krwi, ale wiąże się nawet ze zmniejszonym ryzykiem choroby Alzheimera. Wykazano , że wykonywanie treningu interwałowego (tj. naprzemiennej aktywności o niskiej i wysokiej intensywności) jest szczególnie szybkim i skutecznym sposobem na poprawę zdrowia serca i wytrzymałości oraz skutecznym sposobem na spalanie tłuszczu. 
  • Budowanie mięśni poprzez trening siłowy nie tylko zwiększy twoją siłę i ton, ale także zwiększy twój metabolizm, ponieważ wykazano, że umięśnieni ludzie spalają więcej kalorii, nawet gdy są w spoczynku. Możesz pracować z ciężarami, robić przysiady, pompki lub brzuszki, wśród wielu innych ćwiczeń. Jeśli chodzenie na siłownię nie jest dla Ciebie, spróbuj treningu siłowego w domu .
  • Rozciąganie w trakcie lub po treningu zwiększa Twoją elastyczność. Może również łagodzić sztywność mięśni i stawów. Rozciągnij nogi, ramiona, plecy, wszelkie mięśnie, których użyłeś podczas ćwiczeń (które generalnie powinny być wszystkimi.) 
  • Odpoczynek jest bardzo podobny do rozgrzewki. Powinieneś wykonać jakieś ćwiczenia cardio na bardzo niskim poziomie. Ochłodzenie pozwala rozluźnić mięśnie, podczas gdy krew nadal przez nie przepływa w nieco zwiększonym tempie. 
  • Uwaga: każdy, kto ma ponad 60 lat lub ma chorobę serca, wysokie ciśnienie krwi lub zapalenie stawów, powinien skonsultować się z lekarzem przed przystąpieniem do treningu interwałowego.

Zmieńcie rzeczy. Każda aktywność fizyczna, która wymaga trochę wysiłku, pomoże Ci zadbać o formę, ale ważne jest, aby pamiętać, że różnorodność jest przyprawą życia — i sprawności fizycznej! Co ważniejsze, gdy Twoje ciało przyzwyczai się do wykonywania określonej czynności, uczy się, jak robić to wydajniej, ułatwiając Ci osiągnięcie równowagi podczas treningów. Utrzymuj zgadywanie zarówno ciała, jak i umysłu, ciesząc się różnorodnością zajęć i zabawą.

  • Taniec. Wszystko, od tańca baletowego po breakdance , a nawet styl skokowy, zwiększy twoją kondycję, jeśli będziesz się tego trzymać. Zapisz się na zajęcia zumby lub hip-hopu. Zdziwisz się, ile kalorii spalisz podczas zabawy.
  • Idź pływać. Nie ma znaczenia, czy stąpasz po wodzie , wiosłujesz z psem , czy też opanowujesz ruch motyla . Pływanie to dobra forma ćwiczeń, która może być również zabawą.
  • Uprawiać jogę. Joga to zdrowe ćwiczenie, które utrzymuje w dobrej kondycji zarówno umysł, jak i ciało. Wybierz jeden dzień w tygodniu, aby pozwolić swojemu ciału na poważne rozciąganie, zamiast wykonywać normalny trening. Joga pomoże Ci zachować elastyczność, ale jest również świetnym sposobem na wzmocnienie mięśni.

Dołącz do zajęć pozalekcyjnych, takich jak uprawianie sportu! Przebywanie z innymi ludźmi motywuje Cię do dalszego działania. Na przykład robisz utwór. Twoi koledzy z drużyny motywują Cię do kontynuowania (i prawdopodobnie faktu, że nie chcesz być ostatni), w przeciwieństwie do sytuacji, gdy jesteś sam w domu na bieżni, kiedy możesz łatwo nacisnąć przycisk i gotowe.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.