Jak zadbać o forme (część 1)

Myśl o dopasowaniu może wydawać się zniechęcająca, ale warto się opłacić. Przedstawiliśmy kroki, które powinieneś podjąć, aby wejść na ścieżkę, która prowadzi do lepszego, zdrowszego Ciebie.

Rozwijaj właściwą postawę. Umysł może nie jest mięśniem, ale wciąż jest niesamowicie silny i może decydować o sukcesie lub porażce w osiągnięciu celu. Bycie fit to maraton, a nie sprint i wymaga zmiany całego stylu życia. Nie poddawaj się, gdy nie dostajesz tego, do czego zmierzasz…

  • Nie podchodź do tego z nastawieniem, że możesz porzucić wprowadzone zmiany, gdy tylko osiągniesz idealny cel fitness, lub ryzykujesz ponowne popadnięcie w złe nawyki. Bycie sprawnym powinno oznaczać włączanie do swojego życia rzeczy, które w końcu możesz robić z przyzwyczajenia.

Śledź swoje postępy i bądź dumny z drobnych ulepszeń. Dobrym pomysłem jest założenie „dziennika sprawności”, aby móc śledzić, kiedy ćwiczysz, co robisz i jak długo. Możesz także rejestrować, co jesz każdego dnia. Może się okazać, że kiedy będziesz musiał zapisać, czy podjadałeś, czy nie, możesz być mniej skłonny do podjadania.

  • Nie myśl, że tylko dlatego, że masz jedną wpadkę, możesz równie dobrze wszystko wyrzucić i zrezygnować na cały dzień. Nie zniechęcaj się, jeśli przestaniesz chudnąć lub przestaniesz nabierać masy mięśniowej; pamiętaj, że płaskowyże są normalne, ale ogólnie postawiłeś się na trajektorii w górę i jest to zdecydowanie coś, z czego można być dumnym.

Stwórz ze sobą umowę zobowiązaniową. Kontrakty te są inaczej znane jako system nagród. Wyznacz sobie cel, a następnie zdecyduj o nagrodzie dla siebie. Wybierz przedmiot, którego naprawdę chcesz lub coś, co naprawdę chcesz zrobić. 

  • Na przykład zawrzyj ze sobą umowę, która mówi, że jeśli codziennie biegasz przez 30 minut, możesz kupić tę uroczą koszulkę lub nowe kije golfowe, które masz na oku od tygodni.

Niech ktoś inny będzie do ciebie pasował. O wiele łatwiej jest osiągnąć swoje cele, gdy masz kogoś, kto dzieli ból i zysk. Stwórz harmonogram, do którego możecie się nawzajem zobowiązać i utrzymywać się na bieżąco. 

  • Możesz nawet wprowadzić grupę osób do harmonogramu „dopasuj się”. Niech wszyscy wrzucą do puli 50zł, a osoba, która wypracuje najwięcej w określonym czasie, wygra pieniądze.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.