Reklama


Poprzedni temat «» Następny temat
1.9TDi - problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
BadEnd 

Rok produkcji: 2003
Wiek: 28
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 8
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2015-01-30, 16:04   1.9TDi - problem z odpaleniem

Witam.

Seat Cordoba 1.9 TDi 74kW ATD 2003r

Dzisiaj przytrafi?o mi si? co? takiego mianowicie, po wizycie na myjni (samoobs?ugowej), wsiadam -> odpalam -> odstawi?em auto na bok, w??czy?em "d?ugie" (aby osuszy? troch? klosze), nawiew 4 bieg na szyb? + podgrzewanie tylnej w??czy?em i wysiad?em z auta (auto ca?y czas odpalone). Po 5-10 minutach rozmowy z kumplem wsiadam chc? jecha? i nagle brak wspomagania w kierownicy... Zgasi?em silnik, próba odpalenia i nic. Nie kr?ci, zanik wszystkich kontrolek na desce (??cznie z godzin? i przebiegiem). Wy??czy?em ?wiat?a, wyj??em panel od radia i próba nr 2 - to samo. Pod mask? sucho, przy aku troch? wody, ale zajrza?em pod os?on? i tam sucho, wytar?em dooko?a i próba nr 3 - nadal nic. Pod??czyli?my aku pod kable (kumpel te? silnik 1.9TDi w passku + mia? nowy aku), chwil? pod?adowali?my i po 6 próbie odpali?. Wróci?em pod dom (trasa ok 12km), zgasi?em i odpali? normalnie. Dodam, ?e zauwa?y?em mi?dzy szyb? a t? listw? plastikow? przy masce szczelin? ok 2-3cm. I tam by?o troch? mokro...

Jakie? pomys?y? :) Z góry dzi?ki za pomoc!
 
     
Antoni'o 
Forumowicz



Rok produkcji: 1994(by?) 1998(obecnie)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 1210
Skąd: Lipusz GKS
Wysłany: 2015-01-30, 22:01   

co? ewidentnie z kablami lub aku.
Inaczej nie mo?liwe ?eby wszystkie zegary i kontrolki nie reagowa?y.
_________________
Moja Cordoba http://cordobaklub.pl/for...p?p=60516#60516
 
 
     
tfk83 
Forumowicz



Rok produkcji: 1997/98
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 440
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-01-31, 06:50   

Jak dla mnie to kostka stacyjki lub s?aba masa mi?dzy aku i karoseri? . Rozrusznik ci normalnie kr?ci?
_________________
By?a http://cordobaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4927

Jest http://a4-klub.pl/index.p...k/#entry3951908
 
 
     
BadEnd 

Rok produkcji: 2003
Wiek: 28
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 8
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2015-01-31, 11:35   

Tak, teraz normalnie odpala. Wcze?niej nawet nie kr?ci?o nic. Ca?y czas wydaje mi si?, ?e woda si? przedosta?a gdzie? w okolice mo?e komputera? Przez t? szczelin? mi?dzy szyb? a tym plastikiem.
 
     
tfk83 
Forumowicz



Rok produkcji: 1997/98
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 440
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-01-31, 11:43   

Dopóki nie rozkr?cisz i nie sprawdzisz nie b?dziesz wiedzia?.
_________________
By?a http://cordobaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4927

Jest http://a4-klub.pl/index.p...k/#entry3951908
 
 
     
Abductor 

Rok produkcji: 2005
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-09, 22:32   

zdecydowanie aku, mialem podobne objawy, az nie dalo sie uruchomic bez pomocy kabli. wymiana aku i po problemie
_________________
Seat Cordoba TDI SPORT 2005
 
     
Bogdan 
Forumowicz



Rok produkcji: 2005 1.9 SDI (ASY)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 57
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 606
Skąd: Jastrz?bie-Zdrój
Wysłany: 2015-02-11, 21:09   

Ja bym tak nie wini? akumulatora. Problem pojawi? si? po myciu. Czyli wniosek sam si? nasuwa. Gdzie? na kable musia?a dosta? si? wilgo?. Mamy zim? tak wi?c i mróz te? móg? odegra? swoj? rol?.
_________________
Nie dyskutuj z idiot?, bo najpierw sprowadzi ci? do swojego poziomu, a pó?niej pokona do?wiadczeniem
 
     
BadEnd 

Rok produkcji: 2003
Wiek: 28
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 8
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2015-02-17, 19:20   

Ok, troch? czasu min??o i problem si? pojawi?. Myjnia odpada, to samo po samym odkurzaniu te? si? zdarzy?o :D Ale do rzeczy... Poobserwowa?em troch? ca?? sytuacj? i znalaz?em przetarcie na przewodzie plusowym przy aku. I stawiam, ?e to on jest winowajc?. Pod koniec odkurzania odpali?em auto i chwil? chodzi?o sobie - nawiew, ?wiat?a, radio w??czone a wszystko pr?d ci?gnie :) i mo?liwe, ?e przez ten kabel... bynajmniej tak mi si? wydaje. Dzisiaj mia?em sytuacj?, ?e odpali?em, wszystko OK i nagle kontrolka od wspomagania si? zapali?a. Przejecha?em z 300metrów bez wspomagania, zgasi?em i ponownie odpali?em - wszystko gra... Czy dobrze wnioskuj?, ?e to ten przetarty przewód jest sprawc??
 
     
Bogdan 
Forumowicz



Rok produkcji: 2005 1.9 SDI (ASY)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 57
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 606
Skąd: Jastrz?bie-Zdrój
Wysłany: 2015-02-18, 09:24   

Jak najbardziej mo?e to by? przyczyn? problemów elektrycznych. Bo jak minus w jaki? sposób b?dzie mia? kontakt z mas? to nic si? nie stanie. Ale jak plus "spotka si?" z mas? to elektryka zwariuje. Tym bardziej, ?e to kabel od akumulatora, który zasila w pr?d ca?e auto. A wilgo? idealnie potrafi dosta? si? tam gdzie nie powinna. Domy?lam si?, ?e ju? dok?adnie zaizolowa?e? ten kabel. Czyli dalsze obserwacje i je?eli problem nie powróci to winowajca unieszkodliwiony.
Daj zna? jak sytuacja, bo mi te? wyskakuj? dzikie b??dy, g?ównie z komunikacj? ze sterownikiem silnika, a i problem ze wspomaganiem te? si? pojawia. Czyli kto wie, mo?e i u mnie nale?y szuka? problemu gdzie? na kablach?
_________________
Nie dyskutuj z idiot?, bo najpierw sprowadzi ci? do swojego poziomu, a pó?niej pokona do?wiadczeniem
 
     
BadEnd 

Rok produkcji: 2003
Wiek: 28
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 8
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2015-02-18, 10:07   

Witam. Dzisiaj wymieniam ten przewód i zobaczymy co b?dzie dalej. Oczywi?ci o wszystkim co zaobserwuj? zaraz napisz? :) by?em wczoraj jeszcze u znajomego na warsztacie. Po wst?pnych ogl?dzinach i moich opowie?ciach szef warsztatu od razu wali? na pomp? wspomagania. Mówi?, ?e to cz?ste przypadki chocia?by z tego wzgl?du gdzie jest po?o?ona... Jej miejsce jest podatne na zalania w?a?nie przez wod?, a je?eli ona si? przedostanie do jaki? tam trzech kostek to ju? dalej rozmowa zaczyna?a si? od 650z? za us?ug? :D Akurat wymienia?em przedni zderzak i nie mam za?lepek halogenów (ch?tnie kupi? :P ) i u?atwi?o to troch? dost?p do tych kostek od pompy, ale poruszanie nimi oraz jednocze?nie kierownic? nic si? nie od??cza?o, wszystko dzia?a?o bez problemów. Wieczorem dam zna? jak po tej wymianie. I dzi?ki za zainteresowanie tematetm- ka?da wiedza mo?e si? przyda?:)
Pozdrawiam!
 
     
Bogdan 
Forumowicz



Rok produkcji: 2005 1.9 SDI (ASY)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 57
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 606
Skąd: Jastrz?bie-Zdrój
Wysłany: 2015-02-20, 10:50   

Je?eli chodzi o pomp? wspomagania to niemal klasyczny objaw jej awarii. Tak zreszt? wszyscy mówi?. Mój "osobisty" mechanik te? twierdzi, ?e zaniki wspomagania to pierwszy objaw padaki pompy wspomagania. Ale u Ciebie "wy??czy?o" si? wszystko, ??cznie z rozruchem, a to z ca?? pewno?ci? nie jest wina pompy wspomagania. No chyba, ?e robi jakie? zwarcie, czego zreszt? te? do ko?ca nie mo?na wykluczy?.
Nawiasem mówi?c u mnie te? wspomaganie od czasu do czasu nie dzia?a przez kilka(na?cie) sekund po rozruchu silnika. Ale u mnie dodatkowo komp pokazuje jeszcze par? innych nieprawid?owo?ci w innych modu?ach(sterownikach).
A mo?e to faktycznie pompa wspomagania robi cuda gdy dostanie si? wilgo? :583: ???
Ale trzeba zacz?? od najprostszych sposobów, a nie od razu wywala? kilka setek na pompk? wspomagania.
_________________
Nie dyskutuj z idiot?, bo najpierw sprowadzi ci? do swojego poziomu, a pó?niej pokona do?wiadczeniem
 
     
BadEnd 

Rok produkcji: 2003
Wiek: 28
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 8
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2015-02-21, 16:46   

Jestem! Przepraszam, ?e dopiero teraz ale nie mia?em mo?liwo?ci szybciej... Sprawa wygl?da tak, ?e by?em z tym u magika-elektryka, który zaleci? zaizolowa? przetarty przewód (nigdzie nie mog?em go kupi?... a? nie mog??m uwierzy? :P ). Jak na t? chwil? to nic si? nie dzieje...
 
     
Bogdan 
Forumowicz



Rok produkcji: 2005 1.9 SDI (ASY)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 57
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 606
Skąd: Jastrz?bie-Zdrój
Wysłany: 2015-02-22, 10:35   

I w sumie dobrze Ci elektryk poradzi?. Bo je?eli przetarta jest izolacja, a sam drut(linka) nie jest uszkodzona to nie ma nawet sensu wymienia? kabla. Pami?taj jednak, ?e to jest kabel pr?dowy i trzeba to zrobi? solidnie tak ?eby do przewodu(drutu) nie dostawa?a si? wilgo?.
_________________
Nie dyskutuj z idiot?, bo najpierw sprowadzi ci? do swojego poziomu, a pó?niej pokona do?wiadczeniem
 
     
Antoni'o 
Forumowicz



Rok produkcji: 1994(by?) 1998(obecnie)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 1210
Skąd: Lipusz GKS
Wysłany: 2015-02-23, 10:52   

?eby nie zak?ada? nowego tematu podczepi? si? pod ten, bo mój problem dotyczy tego samego.
Mam silnik 1.9 TDi (90 KM) i gdy samochód jest po d?u?szym postoju, np. po nocy, albo po ca?ym dniu w pracy trudniej go odpali?. Nie jest tak, ?e nie chce, albo si? dusi czy co?... po prostu musz? do?? d?ugo kr?ci? - tak przynajmniej mi si? wydaje. Zawsz? te? podgrzeje ?wi?c? i poczekam kilka sek d?u?ej po zga?ni?ciu kontroli, a? us?ysz? 'klik' czyli podejrzewam, ?e moment w którym przestaje je grza?.
?wiec? wymienia?em prawi? rok temu. Aku jest 3 letni, ale daje moc bo kr?ci równo. Rozrusznik wymieni?em 2 lata temu, co prawda na u?ywany, ale s?ycha?, ?e kr?ci... mo?e jak by?y wi?ksze mrozy to by?o na pocz?tku mu trudniej zaskoczy?, ale dawa? rad?...
wiecie co mo?e by? przyczyn? ?
_________________
Moja Cordoba http://cordobaklub.pl/for...p?p=60516#60516
 
 
     
BadEnd 

Rok produkcji: 2003
Wiek: 28
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 8
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2015-02-23, 12:45   

Jak nie aku, ?wiece i rozrusznik to mo?e altek? Kiedy? mia?em podobny problem i winowajc? okaza? si? wa?ek przy alternatorze.
 
     
.::Pani Reklama::.


Dolaczyl : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z Forum



baner_cordobaklub.png



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
1 użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Właœciciel: CordobaKlub.pl edit by DeX