Reklama


Poprzedni temat «» Następny temat
Za??czanie trybu awaryjnego (dziwny pisk)
Autor Wiadomość
Kyaroru 

Rok produkcji: 2004
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Wierzchucino
Wysłany: 2017-03-06, 14:17   Za??czanie trybu awaryjnego (dziwny pisk)

Witam, mam problem z moj? Cordob?. Posiadam j? od ponad roku i pierwszy raz taki problem. Opisz? szczegó?owo:
Pewnego dnia wszed? w tryb awaryjny ale po ponownym uruchomieniu wszystko by?o ok. Tak przez oko?o 2 tygodnie. Rano jecha?em do pracy i wszystko by?o ok, ale jak wraca?em us?ysza?em ?e jak puszcza?em gaz (np. zmiana biego) s?ycha? by?o lekki ?wist. Po mocniejszym wci?ni?ciu gazu snów ?wist i tryb awaryjny. Sprawdzi?em VAGiem i pokaza? b??d "zbyt du?e ci?nienie doladowania" czy co? w tym stylu. Nast?pnego dnia si? pogorszy?opogorszy?o, a mianowicie na postoju przy obrotach ok. 2300-2400 s?ycha? pisk. Pod obci??eniem, znaczy podczas jazdy od razu tryb awaryjny. Od tego czasu auto stoi, nie chce pogorszyc. Co mo?e by? przyczyn?, najbardziej niepokoj?cy jest ten pisk :/
Mój samochód to Cordoba 2004r. 1.9 TDI 96 kW (131KM) silnik asz. Prosz? o pomoc bo nie mam zielonego poj?cia, od Wszystkich s?ysz? ?e nieszczelno?? w dolocie.
 
     
WaSSyyLL1996 
Forumowicz



Rok produkcji: 1997
Wiek: 21
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 41
Skąd: Tragamin/Malbork
Wysłany: 2017-03-06, 18:05   

Mi to wygl?da na zawór n75 od sterowania turbiny, kiedy? s?ysza?em o metodzie sprawdzenia na podmienienie n75 na n18 w celu sprawdzenia czy faktycznie to ten zawór uleg? awarii, ewentualnie rozebra? i przeczy?ci? n75 i sprawdzi? czy problem dalej wyst?puje.
 
     
Kyaroru 

Rok produkcji: 2004
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Wierzchucino
Wysłany: 2017-03-06, 23:34   

Niestety u mnie oba zaworki s? w jednym urz?dzeniu zintegrowane wi?c nie mam takiej mo?liwo?ci. Jest jaki? inny sposób?
Mam filmik z nagranym tym piskiem, jak mi si? uda to wrzuc?. Mo?e to co? pomo?e.
 
     
Bogdan 
Forumowicz



Rok produkcji: 2005 1.9 SDI (ASY)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 56
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 606
Skąd: Jastrz?bie-Zdrój
Wysłany: 2017-03-07, 11:17   

Wygl?da na to, ?e turbo po prostu prze?adowuje i komputer prze??cza go w tryb awaryjny. Generalnie s? 3 opcje: zawór EGR, N75 albo zapiekaj?ce si? kierowniczki turbiny. Najprostszym i najmniej kosztownym sposobem sprawdzenia jest demonta? i przeczyszczenie. Tylko delikatnie, zw?aszcza z EGR w którym jest baaardzo cienki drucik(grubo?ci w?osa). Najlepiej zanurzy? w nafcie i dok?adnie wymoczy?. W ?adnym wypadku nie drapa? ?rubokr?tami , ani innymi twardymi narz?dziami.
Poczytaj jeszcze co to jest "notlauf".
_________________
Nie dyskutuj z idiot?, bo najpierw sprowadzi ci? do swojego poziomu, a pó?niej pokona do?wiadczeniem
 
     
Kyaroru 

Rok produkcji: 2004
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Wierzchucino
Wysłany: 2017-03-07, 12:59   

Dzi?ki, jak b?d? mia? wolne to posprawdzam wszystko i dam zna? co i jak.



[ Dodano: 2017-03-10, 16:55 ]
Po dzisiejszych testach zauwa?y?em ?e ta "dzwignia" od gruszki przy turbinie rusza si? w przedziale jakich? 2-3mm... a czyta?em ?e to powinno by? 1,5cm. Mo?e to by? przyczyn? prze?adowania?

[ Dodano: 2017-03-17, 17:02 ]
EGR wyczyszczony, N75 sprawdzony i dzia?a, przewody podcisnieniowe wymienione (dla zainteresowanych koszt 200 z? i 10 min roboty). Jednak ?adna z tych czynno?ci nic nie zmieni?a...
Film pokazuj?cy jeden z objawów:
https://youtu.be/hHQO7OQuSoY
Powinno by? s?ycha?.
 
     
WaSSyyLL1996 
Forumowicz



Rok produkcji: 1997
Wiek: 21
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 41
Skąd: Tragamin/Malbork
Wysłany: 2017-03-21, 17:37   

Ja bym si? zainteresowa? t? gruszk? mo?e by? powodem, jak dla mnie wszystkie inne mo?liwo?ci zosta?y wyczerpane.
 
     
Kyaroru 

Rok produkcji: 2004
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Wierzchucino
Wysłany: 2017-03-25, 10:47   

Mechanik stwierdzi? ?e turbina do regeneracji... pono? wirnik jest postrz?piony :-/

[ Dodano: 2017-04-01, 19:07 ]
Po rzekomej regeneracji wszystko wróci?o do normy. Mechanik mówi? ?e zmienna geometria faktycznie si? zacina?a.
 
     
Volcas 

Rok produkcji: 1990
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 1
Skąd: poznan
Wysłany: 2017-11-30, 15:22   

Mia?em podobny problem i równie? turbina by?a do regeneracji, a to ju? s? jakie? koszta.
________________
http://madragloweczka.pl
 
     
.::Pani Reklama::.


Dolaczyl : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z Forum



baner_cordobaklub.png



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
1 użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Właœciciel: CordobaKlub.pl edit by DeX