10 wskazówek, jak zdobyć 10 000 obserwujących na Instagramie bez ich kupowania (część 1)

10 000 obserwujących na Instagramie. Jest to powszechny kamień milowy w mediach społecznościowych, nad którym firmy pracują, budując markę. Dla niektórych osiągnięcie tego poziomu pokazuje, że masz potencjał, aby stać się poważnym internetowym influencerem w swojej branży.

Jednak wraz z rozwojem influencer marketingu użytkownicy Instagrama czasami kupują listy potencjalnych obserwujących w nadziei, że przynajmniej część tych osób zwróci uwagę na swoje konto. Jednak szczególnie w środowisku biznesowym B2B kupowanie listy może prowadzić do niskiej jakości ruchu w Twojej witrynie – wraz z niezamierzonymi konsekwencjami, takimi jak wyższy współczynnik odrzuceń, mniej czasu spędzonego na stronach i złe dopasowanie potencjalnych klientów.

Jest to o wiele bezpieczniejsza (i bardziej satysfakcjonująca) droga do organicznego rozwijania społeczności. Zaangażowanie w Twoją markę będzie znacznie wyższe, członkowie Twojej grupy docelowej będą dzielić się Twoimi treściami, a Ty będziesz miał więcej możliwości konwersji lub pielęgnowania wykwalifikowanych potencjalnych klientów, którzy są faktycznie zainteresowani tym, co sprzedajesz.

Eksperymentuj, aby znaleźć swój głos.

Jeśli od jakiegoś czasu publikujesz na Instagramie i nie masz takiej społeczności, jakiej szukasz, zmień to! Zmień typ publikowanej treści i zastosuj inny ton w podpisach. Następnie zapoznaj się z danymi analitycznymi i zobacz, z jakimi treściami łączą się ludzie. Możesz także przyjrzeć się markom, które chciałbyś naśladować w mediach społecznościowych i wprowadzić kilka nowych pomysłów. Po zidentyfikowaniu treści i głosu, które najbardziej przemawiają do Twoich widzów, opublikuj więcej takich postów!

Ekspert

Eksperymenty są opłacalne tylko wtedy, gdy poświęcasz czas na analizę tego, co działa, a co nie.
W tym celu może być skuteczne przejście na konto firmowe.
Instagram dla Firm oferuje korzyści, które nie są związane z Twoim kontem osobistym, takie jak dokładniejsze analizy wydajności, wgląd w obserwujących i narzędzia reklamowe.

Pozostań przy marce.

To prawda, że zbyt wiele eksperymentów może zakłócić wzrost liczby obserwujących. Osobiście jestem winny tego, że od czasu do czasu odchodzę od marki. Jako ilustratorka zdarza mi się kreatywnie znudzić, więc przez krótki czas robię coś innego ze swoim stylem… i zaczynam tracić zwolenników. W budowaniu solidnej marki chodzi o spójność. Po podążaniu za Tobą przez wystarczająco długi czas ludzie zaczynają oczekiwać od Ciebie czegoś konkretnego — czegoś, co im się podoba! Chociaż dodawanie nowych rodzajów treści jest ważne (ponieważ możesz znaleźć tam złoty samorodek), gdy znajdziesz swoją niszę, nie odchodź od niej zbyt daleko bez dobrze przemyślanej strategii.

Bądź aktywny.

Czy jesteś aktywny na Instagramie? Czy lubisz zdjęcia innych osób, komentujesz je i regularnie angażujesz się w ich treści? To świetny sposób, aby zacząć zwracać na siebie uwagę, zwłaszcza jeśli te posty są uważnie śledzone przez osoby z Twojego rynku docelowego. To powiedziawszy, jeśli jesteś zbyt aktywny, możesz wyglądać jak spamujący bot dla algorytmów Instagrama, które mogą cię oszukać. Naprawdę jest mnóstwo nieprzyjemnych ludzi, którzy automatyzują losowe komentarze, aby pojawiać się na kanałach influencerów z adresami URL do swoich stron internetowych itp. Widzimy to nawet na blogu PMG i natychmiast je usuwamy. Kluczową kwestią jest więc utrzymanie częstego, ale społecznie akceptowalnego poziomu interakcji.

Nie podążaj za podążaniem.

To kuszące, ale nie rób tego. Jeśli widzę kogoś, kto ma 7450 obserwujących, ale obserwuje 7500 osób (dzięki dla komentatora Andrew za wskazanie tutaj poprawnych liczb), to zwykle oznacza to, że jego treść nie jest w rzeczywistości wysokiej jakości — i po prostu próbują zwiększyć liczbę obserwujących klikając każdy przycisk obserwowania, na który się natkną. Budowanie zaangażowanej publiczności wymaga czasu i cierpliwości. Jeśli naprawdę masz strategię w mediach społecznościowych dla swojej marki B2B, śledzenie innych ze względu na to, że podążają za Tobą, nie przyniesie Ci pożądanych rezultatów.

Bądź prawdziwy i uczciwy.

Na Instagramie rzeczy mogą wydawać się fałszywe. Czy życie tej osoby jest naprawdę takie idealne? Kto ma tak czystą kuchnię? Nie bój się być autentycznym i tworzyć treści, do których ludzie mogą się odnieść. Podkreślanie dziwactw Twojej firmy może przekonać ludzi. Chociaż nadal będzie to do pewnego stopnia nadzorowane, publikowanie reści generowanych przez użytkowników , treści stron trzecich, a nawet cytatów pracowników również rzuci światło na to, co ceni i traktuje Twoja marka. Korzystanie z narzędzia Instagram Stories to także świetny sposób na zaprezentowanie kultury firmy lub wyjątkowej osobowości ; jeśli czujesz się komfortowo z filmem, spróbuj!

Ekspert

Twoja relacja na Instagramie powinna mieć sens z włączonym dźwiękiem użytkownika lub bez niego.
Ankieta HubSpot ujawnia, że tylko 29% osób, które oglądają Historie na Instagramie, twierdzi, że „zawsze” ogląda z włączonym dźwiękiem.
Korzystanie z podpisów/napisów to jeden ze sposobów, aby zapewnić przekazanie wiadomości w obu scenariuszach!

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.