Reklama


Poprzedni temat «» Następny temat
Załączanie trybu awaryjnego (dziwny pisk)
Autor Wiadomość
Kyaroru 

Rok produkcji: 2004
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Wierzchucino
Wysłany: 2017-03-06, 14:17   Załączanie trybu awaryjnego (dziwny pisk)

Witam, mam problem z moją Cordobą. Posiadam ją od ponad roku i pierwszy raz taki problem. Opiszę szczegółowo:
Pewnego dnia wszedł w tryb awaryjny ale po ponownym uruchomieniu wszystko było ok. Tak przez około 2 tygodnie. Rano jechałem do pracy i wszystko było ok, ale jak wracałem usłyszałem że jak puszczałem gaz (np. zmiana biego) słychać było lekki świst. Po mocniejszym wciśnięciu gazu snów świst i tryb awaryjny. Sprawdziłem VAGiem i pokazał błąd "zbyt duże ciśnienie doladowania" czy coś w tym stylu. Następnego dnia się pogorszyłopogorszyło, a mianowicie na postoju przy obrotach ok. 2300-2400 słychać pisk. Pod obciążeniem, znaczy podczas jazdy od razu tryb awaryjny. Od tego czasu auto stoi, nie chce pogorszyc. Co może być przyczyną, najbardziej niepokojący jest ten pisk :/
Mój samochód to Cordoba 2004r. 1.9 TDI 96 kW (131KM) silnik asz. Proszę o pomoc bo nie mam zielonego pojęcia, od Wszystkich słyszę że nieszczelność w dolocie.
 
     
WaSSyyLL1996 
Forumowicz



Rok produkcji: 1997
Wiek: 21
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 40
Skąd: Tragamin/Malbork
Wysłany: 2017-03-06, 18:05   

Mi to wygląda na zawór n75 od sterowania turbiny, kiedyś słyszałem o metodzie sprawdzenia na podmienienie n75 na n18 w celu sprawdzenia czy faktycznie to ten zawór uległ awarii, ewentualnie rozebrać i przeczyścić n75 i sprawdzić czy problem dalej występuje.
 
     
Kyaroru 

Rok produkcji: 2004
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Wierzchucino
Wysłany: 2017-03-06, 23:34   

Niestety u mnie oba zaworki są w jednym urządzeniu zintegrowane więc nie mam takiej możliwości. Jest jakiś inny sposób?
Mam filmik z nagranym tym piskiem, jak mi się uda to wrzucę. Może to coś pomoże.
 
     
Bogdan 
Forumowicz



Rok produkcji: 2005 1.9 SDI (ASY)
Pomógł: 25 razy
Wiek: 56
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 606
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-03-07, 11:17   

Wygląda na to, że turbo po prostu przeładowuje i komputer przełącza go w tryb awaryjny. Generalnie są 3 opcje: zawór EGR, N75 albo zapiekające się kierowniczki turbiny. Najprostszym i najmniej kosztownym sposobem sprawdzenia jest demontaż i przeczyszczenie. Tylko delikatnie, zwłaszcza z EGR w którym jest baaardzo cienki drucik(grubości włosa). Najlepiej zanurzyć w nafcie i dokładnie wymoczyć. W żadnym wypadku nie drapać śrubokrętami , ani innymi twardymi narzędziami.
Poczytaj jeszcze co to jest "notlauf".
_________________
Nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
     
Kyaroru 

Rok produkcji: 2004
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Wierzchucino
Wysłany: 2017-03-07, 12:59   

Dzięki, jak będę miał wolne to posprawdzam wszystko i dam znać co i jak.



[ Dodano: 2017-03-10, 16:55 ]
Po dzisiejszych testach zauważyłem że ta "dzwignia" od gruszki przy turbinie rusza się w przedziale jakichś 2-3mm... a czytałem że to powinno być 1,5cm. Może to być przyczyną przeładowania?

[ Dodano: 2017-03-17, 17:02 ]
EGR wyczyszczony, N75 sprawdzony i działa, przewody podcisnieniowe wymienione (dla zainteresowanych koszt 200 zł i 10 min roboty). Jednak żadna z tych czynności nic nie zmieniła...
Film pokazujący jeden z objawów:
https://youtu.be/hHQO7OQuSoY
Powinno być słychać.
 
     
WaSSyyLL1996 
Forumowicz



Rok produkcji: 1997
Wiek: 21
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 40
Skąd: Tragamin/Malbork
Wysłany: 2017-03-21, 17:37   

Ja bym się zainteresował tą gruszką może być powodem, jak dla mnie wszystkie inne możliwości zostały wyczerpane.
 
     
Kyaroru 

Rok produkcji: 2004
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Wierzchucino
Wysłany: 2017-03-25, 10:47   

Mechanik stwierdził że turbina do regeneracji... ponoć wirnik jest postrzępiony :-/

[ Dodano: 2017-04-01, 19:07 ]
Po rzekomej regeneracji wszystko wróciło do normy. Mechanik mówił że zmienna geometria faktycznie się zacinała.
 
     
Volcas 

Rok produkcji: 1990
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 1
Skąd: poznan
Wysłany: 2017-11-30, 15:22   

Miałem podobny problem i również turbina była do regeneracji, a to już są jakieś koszta.
________________
http://madragloweczka.pl
 
     
.::Pani Reklama::.


Dolaczyl : Dawno Temu
Posty : 5000
Skad : Z Forum



baner_cordobaklub.png



Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
1 użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Właœciciel: CordobaKlub.pl edit by DeX